سئو Off Page یا سئو خارجی چیست و چه کاربردی دارد؟ بیزون
ممکن است سئو خارجی سخت تر از سئو داخلی بنظر آید، زیرا بسیاری از فاکتورهای خارجی به طور کامل تحت کنترل شما نیست. هرچه بدست آوردن چیزی سخت تر باشد، به عنوان یک عامل رتبه بندی، بیشتر قابل اطمینان خواهد بود. لینک دادن به طور قابل توجهی میتواند بر عملکرد وبسایت شما تأثیر بگذارد.
- به هر حال این مهم است که با مردم در ارتباط باشید و خدمات خوب و با کیفیتی ارائه دهید.
- در بعضی از فروم ها هم شما مجاز به قرار دادن لینک هستید که لینک ها توسط موتورهای جستجو وبسایت بهترین بک لینک پیمایش می گردد.
- این نوع لینک ها قادر به ارسال ترافیک از منبعی بجز موتورهای جستجو هستند که تأثیر غیرمستقیم و مثبت بر سئو خواهد داشت.
به این صورت، نه تنها تاثیرگذاری بیشتری بر روی مخاطبان خواهید داشت (چرا که یک خبر است و آگهی بازرگانی نیست)، بلکه ممکن است تعداد مخاطبین بیشتری را هم مورد پوشش خود قرار دهید. یکی از ابزارهای مفید در این زمینهlink Minerموجود در پکیج KWFinder است که با استفاده از لینک معرفی شده توسط شما به دنبال سایتهایی میگردد که این بک لینک را در محتوای خود قرار دادهاند. در این مطلب قصد داریم به اهمیت page authority و تاثیر آن در سئو بپردازیم.
تولید و بازاریابی محتوا
با یک On-Page SEO خوب، موتورهای جستجو به راحتی میتوانند صفحات سایت شما را ایندکس کنند، بفهمند سایت شما در چه موردی است و به راحتی ساختار و محتوای سایت را مرور کرده و بر مبنای آن به سایت رتبه بدهند. ابزارهای کمکی، اطلاعات لازم برای تدوین و تحلیل استراتژی سئو خارجی را در اختیار ما میگذارند. بسیاری از سایتها و وبلاگهای معتبر، از نویسندههای میهمان استقبال میکنند و امکان لینکسازی را برای آنها فراهم میکند. تعداد این نوع لینکسازی مهم نیست، بلکه بهتر است روی کیفیت محتوایی که مینویسید تمرکز کنید.
یکی از بخشهای مهم در ابزار Moz Pro دارد، بخشی است با نام Link explorer است. این بخش امکان مقایسه بک لینک سایت خودمان و سایت رقبا را در اختیار ما قرار میدهد. در این بخش علاوه بر مشاهده لینک های وردی به سایت خودمان میتوانیم بر اساس نوع لینک سازی رقبا دست به تدوین استراتژی بک لینک آیندهمان بزنیم.
با گوگل الرتس (Google Alerts) سئوی سایت خود را قدرتمند کنید!
در این مطلب سعی کردیم تا با معرفی سئو offpage و معیارهای آن، ببینیم که چه فاکتورهایی در سئوی خارجی مدنظر هستند. چنانچه میخواهید رتبه سایت خود را به راحتی ارتقا دهید، مطالعه این مطالب برای شما مفید خواهد بود. در صورتی که می خواهید درباره بهینه سازی سایت اطلاعات بیشتری کسب کنید به مقاله سئو چیست مراجعه کنید. همان طور که میدانید، سئو به معنای بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو میباشد که طی این فرآیند، رتبهبندی سایتها جهت قرار گرفتن در هر موتور جستجو مشخص میشود. در واقع بهینه بودن یک سایت از نظر موتورهای جستجو، توسط شاخصهای مختلفی تعریف میشود که هر یک از آنها به نوعی به سایت شما اعتبار میبخشند.
- بدینوسیله آنها میفهمند نام برند شما چیست تا در کلمات کلیدی مرتبط شما را رتبهبندی کنند.
- توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که فعالیت های سنتی بازاریابی آنلاین و آفلاین میتوانند به طور غیرمستقیم بر بسیاری از عوامل فوق تأثیر بگذارند.
- افزایش انبوه چنین پیوندهایی به تدریج به رشد اهمیت منبع در اینترنت (از دیدگاه موتورهای جستجو) کمک می کند، منجر به افزایش تعداد نظرات مثبت در مورد برند، ترافیک سایت و افزایش بازدیدکنندگان می شود.
- وبلاگ نویسی روی محتوای باکیفیت سرمایه گذاری کنید که برای مشتریان بالقوه شما مفید است.
- وقتی به یک استراتژی گستردهتر فکر میکنید، فرومها میتوانند ارزش زیادی به کسب و کارتان اضافه کنند.
- بازاریابی محتوا هم تکنیک درون صفحه و هم سئو off page را در بر می گیرد.